Digitaliseringens framfart har förändrat spelplanen och öppnat nya möjligheter för IT

Vi har sedan starten specialiserat oss på Microsofts molntjänster och hur tjänsterna kan ta IT från att vara stödfunktion, till att bli en central roll i affärsutvecklingen. Alla erbjuder Microsofts molntjänster men få har det som huvudfokus.

Vår tydliga fokusering och specialisering har gett oss viktiga erfarenheter och spetskompetens på området. Det är med denna kunskap och erfarenhet vi tagit fram vårt grunderbjudande WeSafe molnkund.

Erbjudandet är till för samtliga kunder som lägger licenserna hos WeSafe och är grunden i ekvationen att omfördela tid och ekonomi från drift till innovation för att skapa konkurrenskraft. 

Med WeSafe Molnkund får du:

  • Tillgång till WeSafe Cloud Marketplace - vår samlingsplats för licenser, rapportering och information
  • Specialistkompetens
  • Löpande dokumentation och kategoriserad ärendeloggning
  • Kostnadsfri kundtjänstbot
  • Tillgång till vår kund- och utbildningsportal
  • Tillgång till vår hårdvaruportal

Personlig support och specifikation över utförda arbeten

Som kund till WeSafe får du tillgång till personlig support, som för den delen inte blir personbunden. Du kan alltid vända dig till dedikerad konsult med direktnummer men för att säkerställa snabb och effektiv hjälp har du även tillgång till hela supportteamet.

Genom väl fungerande dokumentation och strukturerad ärendeloggning kan alla våra konsulter sätta sig in er miljö och avhjälpa eventuella problem. Ni får månadsvis tillgång till specifikation över utförda arbeten.

Är du intresserad av att veta mer om WeSafe Molnkund?

Vad ingår i vårt erbjudande WeSafe Molnkund?

WeSafe:s kundtjänstbot

För att ytterligare höja supportnivån och säkerställa din produktivitet får du, som kund hos WeSafe, tillgång till vår kundtjänstbot. Boten finns tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan för att hjälpa till att lösa dina problem helt kostnadsfritt!

Boten säkerställer tillgänglighet och snabba svar på frågorna direkt när de dyker upp, så att varje enskild användare kan få hjälp på sina villkor och förbli produktiva.

Boten kommer snabbt att bli en självklar plats att lösa dina problem. När mer specifika och komplexa problem uppkommer kan du enkelt, genom att skriva ”WeSafe hjälp”, chatta med support direkt eller öppna ärende direkt hos Boten. Boten hjälper dig även att lägga till och ta bort licenser.

Spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster

Som kund till WeSafe säkerställer du att din organisation har rätt avtalsform och mest effektiva licensmodellen. Du får tillgång till vår spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster, vi blir din rådgivare och bollplank i dina frågeställningar kring dina digitala tillgångar.

Vi håller oss uppdaterade vad gäller nya licenser och avtalsformer, samtidigt som vi lär känna din organisation för att matcha dina behov med utbudet.

Vi tar hand om licenser till ca 300 organisationer och vår erfarenhet säger att många betalar för licenser som inte används. För att förhindra detta har vi tagit fram en tjänst som identifierar outnyttjade licenser och rapporterar automatiskt oanvända licenserpå så vis säkerställer vi att du bara betalar för de licenser som faktiskt används. 

Vilka möjligheter skapas för din organisation

Vi ser det som vår uppgift att hålla oss uppdaterade kring ny teknik och informera dig om vilka möjligheter de skapar för din organisation. Vi lär känna din organisation och de utmaningar du möter i vardagen, för att sedan använda vår gedigna kunskap om möjligheterna i Microsofts molnplattform för att hjälpa dig att realisera nya affärsmöjligheter.

För att du och din organisation ska hitta lättillgänglig information har vi skapat vår Kund- och utbildningsportal. Här kan du och dina medarbetare hitta lösningar och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli mer effektiva i det dagliga arbetet.

Förbättringsområden och möjlighet till visuell analys

Som kund till WeSafe hjälper vi dig identifiera förbättringsområden för er ITVi loggar alla ärenden i vårt CRM. Alla ärenden kategoriseras som antingen support eller utveckling och vidare i olika kategorier så som klient, Office 365Azure mm.

All data plockas sedan ut i visuella och interaktiva rapporter som ger möjligheten att analysera detaljer i hur miljön fungerar. Hur ser fördelningen av tid ut mellan utveckling och support? Hur ser supporten ut i år i jämförelse med föregående år? Hur har fördelningen mellan olika kategorier förändrats? Vi har även möjligheten att jämföra din organisation med den generella WeSafe kunden, för att identifiera eventuella förbättringsområden. Detta gedigna underlag ligger till grund för vår rådgivning och är även ovärderlig i uppföljningen av utförda åtgärder, du kan se i detalj hur effektiva åtgärderna varit. Tillsammans tar vi fram en åtgärdsplan där vi identifierar vi förbättringsområden, planerar åtgärder och säkerställer uppföljning.

Läs mer om våra andra relaterade tjänster

Med Power Platforms affärsapplikationer kan funktioner och automatiseringar skapas av de anställda, för de anställda. Power Platform öppnar nya sätt för våra medarbetare att förbättra sina egna affärsprocesser.

Söker du teknik till mötesrummet, företagstelefoni, print och scanning lösning. Eller är du nyfiken på möjligheterna med Teams Room, tillsammans med Workflow utvecklar och effektiviserar vi er vardag.

Inom ramen för avtalet säkerställer vi att era appar och processer är optimerade och att de uppdateras i takt med plattformens utveckling och nya releaser.

Med Microsoft Power Apps skapar vi skräddarsydda appar till din organisation. WeSafe bygger professionella appar, för att du ska effektivisera och utveckla din organisation.

Under de senaste åren har vårt sätt att arbeta förändrats i grunden. Vi behöver kunna utföra vårt arbete när som helst och varifrån det behövs. Microsoft 365 har blivit mer eller mindre en standard för att leva upp till kraven. En ny utmaning har blivit att hantera plattformen som befinner sig under ständig utveckling.

Det nya hybrida arbetssättet är här för att stanna. Och i det nya hybrida arbetslivet, där vi både arbetar hemma och på kontoret, ska fungera bra behöver vi jobba på nya sätt. Med Microsoft Viva får du tillgång till en rad smarta verktyg för att få alla anställda att trivas och må bra på jobbet.

Det nya arbetslivet kräver ett allt större utbud av enheter och appar för att upprätthålla produktiviteten. Den ökade användning av mobila enheter i kombination med att den privata och arbetsrelaterade sfären alltmer smälter samman, innebär att din organisations informationstillgångar exponeras på helt nya sätt.

Användare i er organisation samarbetar med dokument och e-post både internt och externt. Detta innebär att information inte alltid ligger skyddad på ett och samma ställe utan kan transporteras mellan användare, appar, enheter och tjänster.

Med vårt erbjudande Microsoft 365 som tjänst får du verktygen, processen och strukturen du behöver för att optimera användningen av Microsoft 365 plattformen. Vi mäter och analyserar er organisations användning av plattformen och hur de olika delarna är konfigurerade.

Med Azure som tjänst tar vi, på ett kostnadseffektivt sätt, hand om driften av din Azure miljö för att optimera din användning. Med standardiserade inställningar och processer säkerställer vi effektivitet, kontroll och säkerhet i din miljö.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att bli WeSafe Molnkund? Hör av dig så berättar vi mer!

Det senaste från inspirationsportalen

Viva Goals hjälper ditt företag att nå målen

Medarbetare som varken bryr sig om företagets mål eller förstår hur de själva ska bidra till dem. Team som arbetar i sin egen silo utan att samarbeta med andra delar av organisationen. Det är den krassa verkligheten på många företag, och inte blir det bättre…

Läs mer

Effektiv målstyrning: Hitta företagets överväxel

9 av 10 företagsledningar har en tjusig vision av vad det ska vara och hur det vill uppfattas. Många visioner slutar tyvärr alltför ofta sina dagar som tomma fraser på muggar, monterväggar och presentationer.   Det som saknas är strategin och de mätbara mål som visar…

Läs mer

WeSafe 2.0: allt IT-stöd du behöver direkt i Teams

Vi vill möta våra kunder där de är. Du ska inte behöva gå till en IT-leverantörs hemsida och leta upp deras kundtjänst för att få något gjort eller få hjälp. Som användare kan du nu därför interagera med oss i en miljö du är van…

Läs mer
newsletters

Inspiration och kunskap direkt till din inbox

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer, säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och verktyg i Microsofts molnplattform.