Digitaliseringens framfart har förändrat spelplanen och öppnat nya möjligheter för IT

Vi har sedan starten specialiserat oss på Microsofts molntjänster och hur tjänsterna kan ta IT från att vara stödfunktion, till att bli en central roll i affärsutvecklingen. Alla erbjuder Microsofts molntjänster men få har det som huvudfokus.

Vår tydliga fokusering och specialisering har gett oss viktiga erfarenheter och spetskompetens på området. Det är med denna kunskap och erfarenhet vi tagit fram vårt grunderbjudande WeSafe molnkund.

Erbjudandet är till för samtliga kunder som lägger licenserna hos WeSafe och är grunden i ekvationen att omfördela tid och ekonomi från drift till innovation för att skapa konkurrenskraft. 

Med WeSafe Molnkund får du:

  • Tillgång till WeSafe Cloud Marketplace - vår samlingsplats för licenser, rapportering och information
  • Specialistkompetens
  • Löpande dokumentation och kategoriserad ärendeloggning
  • Kostnadsfri kundtjänstbot
  • Tillgång till vår kund- och utbildningsportal
  • Tillgång till vår hårdvaruportal

Personlig support och specifikation över utförda arbeten

Som kund till WeSafe får du tillgång till personlig support, som för den delen inte blir personbunden. Du kan alltid vända dig till dedikerad konsult med direktnummer men för att säkerställa snabb och effektiv hjälp har du även tillgång till hela supportteamet.

Genom väl fungerande dokumentation och strukturerad ärendeloggning kan alla våra konsulter sätta sig in er miljö och avhjälpa eventuella problem. Ni får månadsvis tillgång till specifikation över utförda arbeten.

Är du intresserad av att veta mer om WeSafe Molnkund?

Vad ingår i vårt erbjudande WeSafe Molnkund?

WeSafe:s kundtjänstbot

För att ytterligare höja supportnivån och säkerställa din produktivitet får du, som kund hos WeSafe, tillgång till vår kundtjänstbot. Boten finns tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan för att hjälpa till att lösa dina problem helt kostnadsfritt!

Boten säkerställer tillgänglighet och snabba svar på frågorna direkt när de dyker upp, så att varje enskild användare kan få hjälp på sina villkor och förbli produktiva.

Boten kommer snabbt att bli en självklar plats att lösa dina problem. När mer specifika och komplexa problem uppkommer kan du enkelt, genom att skriva ”WeSafe hjälp”, chatta med support direkt eller öppna ärende direkt hos Boten. Boten hjälper dig även att lägga till och ta bort licenser.

Spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster

Som kund till WeSafe säkerställer du att din organisation har rätt avtalsform och mest effektiva licensmodellen. Du får tillgång till vår spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster, vi blir din rådgivare och bollplank i dina frågeställningar kring dina digitala tillgångar.

Vi håller oss uppdaterade vad gäller nya licenser och avtalsformer, samtidigt som vi lär känna din organisation för att matcha dina behov med utbudet.

Vi tar hand om licenser till ca 300 organisationer och vår erfarenhet säger att många betalar för licenser som inte används. För att förhindra detta har vi tagit fram en tjänst som identifierar outnyttjade licenser och rapporterar automatiskt oanvända licenserpå så vis säkerställer vi att du bara betalar för de licenser som faktiskt används. 

Vilka möjligheter skapas för din organisation

Vi ser det som vår uppgift att hålla oss uppdaterade kring ny teknik och informera dig om vilka möjligheter de skapar för din organisation. Vi lär känna din organisation och de utmaningar du möter i vardagen, för att sedan använda vår gedigna kunskap om möjligheterna i Microsofts molnplattform för att hjälpa dig att realisera nya affärsmöjligheter.

För att du och din organisation ska hitta lättillgänglig information har vi skapat vår Kund- och utbildningsportal. Här kan du och dina medarbetare hitta lösningar och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli mer effektiva i det dagliga arbetet.

Förbättringsområden och möjlighet till visuell analys

Som kund till WeSafe hjälper vi dig identifiera förbättringsområden för er ITVi loggar alla ärenden i vårt CRM. Alla ärenden kategoriseras som antingen support eller utveckling och vidare i olika kategorier så som klient, Office 365Azure mm.

All data plockas sedan ut i visuella och interaktiva rapporter som ger möjligheten att analysera detaljer i hur miljön fungerar. Hur ser fördelningen av tid ut mellan utveckling och support? Hur ser supporten ut i år i jämförelse med föregående år? Hur har fördelningen mellan olika kategorier förändrats? Vi har även möjligheten att jämföra din organisation med den generella WeSafe kunden, för att identifiera eventuella förbättringsområden. Detta gedigna underlag ligger till grund för vår rådgivning och är även ovärderlig i uppföljningen av utförda åtgärder, du kan se i detalj hur effektiva åtgärderna varit. Tillsammans tar vi fram en åtgärdsplan där vi identifierar vi förbättringsområden, planerar åtgärder och säkerställer uppföljning.

Läs mer om våra andra relaterade tjänster

Många organisationer kämpar med tekniska utmaningar vid projektarbete, särskilt i kommunikation, dokumenthantering, planering och budgetering. Detta kan leda till förseningar, överskridna budgetar och frustrerade teammedlemmar. Vi ger dig verktygen som kan hjälpa dig att planera, organisera och följa upp era projekt på ett effektivt sätt.

Microsoft har etablerat sig som en ledande aktör inom AI-tjänster, och vi på WeSafe är engagerade i att utnyttja detta för att ge våra kunder konkurrensfördelar

Artificiell intelligens (AI) har blivit en kritisk teknologi för företag över hela världen, och genom att implementera tredjeparts AI-lösningar kan företag transformera sin verksamhet. AI-baserade verktyg möjliggör automatisering av tidskrävande processer, förbättrat beslutsfattande och ökad effektivitet.

I takt med att digitaliseringen av våra arbetsuppgifter ökar så ökar även vårt behov av digitala system. Detta i sin tur kräver mer av våra medarbetare som måste lära sig arbeta på flera olika plattformar, system med flera inloggningsuppgifter.

Många företagsledningar har oftast en vision av vad det ska vara och hur det vill uppfattas. I många fall saknas en strategi och de mätbara mål som visar vad medarbetarna faktiskt ska göra för att ta företaget närmare visionen. Med vårt erbjudande WeSafe Goals kan du på ett enkelt sätt få alla medarbetare att jobba mot ett och samma mål.

WeSafe Intranät är den ultimata tjänsten för att skapa en enkel och användarvänlig plattform för kommunikation och samarbete inom företaget. Ni får åtkomst till intranätets kommunikation och företagsresurser direkt i Teams, oavsett enhet. Tjänsten säkerställer att varje medarbetare får tillgång till de verktyg den behöver för att hålla sig uppdaterad och informerad

Vi upprätthåller säkerheten i din Microsoft 365 miljö genom att övervaka er organisations miljö. Vi agerar så fort vi får in ett larm och åtgärdar problemet.

Med Power Platforms affärsapplikationer kan funktioner och automatiseringar skapas av de anställda, för de anställda. Power Platform öppnar nya sätt för våra medarbetare att förbättra sina egna affärsprocesser.

Inom ramen för avtalet säkerställer vi att era appar och processer är optimerade och att de uppdateras i takt med plattformens utveckling och nya releaser.

Med Microsoft Power Apps skapar vi skräddarsydda appar till din organisation. WeSafe bygger professionella appar, för att du ska effektivisera och utveckla din organisation.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att bli WeSafe Molnkund? Hör av dig så berättar vi mer!

Det senaste från inspirationsportalen

Vi håller ditt intranät i topptrim

Ett intranät är en suverän plattform för att göra information tillgänglig och stärka upp kommunikationen och samarbetet. Det kan dessutom hjälpa till att skapa samhörighet på dagens hybrida arbetsplatser, där många säger sig sakna den dagliga kontakten med kollegor och till och med känner sig…

Läs mer

5 smarta tips för effektivare intern kommunikation

På de flesta företag dominerar fortfarande e-post – även om det inte är det bästa verktyget för intern kommunikation. Vad många dagliga Microsoft 365-användare inte vet är att plattformen erbjuder flera alternativ som i många fall passar bättre.  För att råda bot på detta har…

Läs mer

Så klarar du IT-budgeten i tuffare tider (checklista)

Efter år av ekonomisk medvind har många företag vant sig vid en betydligt större IT-kostym än vad de egentligen behöver. När nu konjunkturen börjar peka nedåt är det hög tid att se över sina IT-kostnader.  Börja med en kartläggning av IT-användningen och dess kostnader. Uppskatta…

Läs mer
newsletters

Inspiration och kunskap direkt till din inbox

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer, säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och verktyg i Microsofts molnplattform.