WeSafe Molnkund

Kostnadsfritt vid Microsoftlicensiering hos WeSafe

Digitaliseringens framfart har förändrat spelplanen och öppnat nya möjligheter för IT

Vi har sedan starten specialiserat oss på Microsofts molntjänster och hur tjänsterna kan ta IT från att vara stödfunktion, till att bli en central roll i affärsutvecklingen. Alla erbjuder Microsofts molntjänster men få har det som huvudfokus.

Vår tydliga fokusering och specialisering har gett oss viktiga erfarenheter och spetskompetens på området. Det är med denna kunskap och erfarenhet vi tagit fram vårt grunderbjudande WeSafe molnkund.

Erbjudandet ingår för samtliga kunder som lägger licenserna hos WeSafe och är grunden i ekvationen att omfördela tid och ekonomi från drift till innovation för att skapa konkurrenskraft. 

Med WeSafe Molnkund får du:

  • Specialistkompetens
  • Övervakning och rapporter på outnyttjade licenser
  • Löpande dokumentation och kategoriserad ärendeloggning
  • Kostnadsfri kundtjänstbot
  • Tillgång till vår kund- och utbildningsportal

Personlig support och specifikation över utförda arbeten

Som kund till WeSafe får du tillgång till personlig support, som för den delen inte blir personbunden. Du kan alltid vända dig till dedikerad konsult med direktnummer men för att säkerställa snabb och effektiv hjälp har du även tillgång till hela supportteamet.

Genom väl fungerande dokumentation och strukturerad ärendeloggning kan alla våra konsulter sätta sig in er miljö och avhjälpa eventuella problem. Ni får månadsvis tillgång till specifikation över utförda arbeten.

Är du intresserad av att veta mer om WeSafe Molnkund?

Vad ingår i vårt erbjudande WeSafe Molnkund?

WeSafe:s kundtjänstbot

För att ytterligare höja supportnivån och säkerställa din produktivitet får du, som kund hos WeSafe, tillgång till vår kundtjänstbot. Boten finns tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan för att hjälpa till att lösa dina problem helt kostnadsfritt!

Boten säkerställer tillgänglighet och snabba svar på frågorna direkt när de dyker upp, så att varje enskild användare kan få hjälp på sina villkor och förbli produktiva.

Boten kommer snabbt att bli en självklar plats att lösa dina problem. När mer specifika och komplexa problem uppkommer kan du enkelt, genom att skriva ”WeSafe hjälp”, chatta med support direkt eller öppna ärende direkt hos Boten. Boten hjälper dig även att lägga till och ta bort licenser.

Spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster

Som kund till WeSafe säkerställer du att din organisation har rätt avtalsform och mest effektiva licensmodellen. Du får tillgång till vår spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster, vi blir din rådgivare och bollplank i dina frågeställningar kring dina digitala tillgångar.

Vi håller oss uppdaterade vad gäller nya licenser och avtalsformer, samtidigt som vi lär känna din organisation för att matcha dina behov med utbudet.

Vi tar hand om licenser till ca 300 organisationer och vår erfarenhet säger att många betalar för licenser som inte används. För att förhindra detta har vi tagit fram en tjänst som identifierar outnyttjade licenser och rapporterar automatiskt oanvända licenserpå så vis säkerställer vi att du bara betalar för de licenser som faktiskt används. 

Vilka möjligheter skapas för din organisation

Vi ser det som vår uppgift att hålla oss uppdaterade kring ny teknik och informera dig om vilka möjligheter de skapar för din organisation. Vi lär känna din organisation och de utmaningar du möter i vardagen, för att sedan använda vår gedigna kunskap om möjligheterna i Microsofts molnplattform för att hjälpa dig att realisera nya affärsmöjligheter.

För att du och din organisation ska hitta lättillgänglig information har vi skapat vår Kund- och utbildningsportal. Här kan du och dina medarbetare hitta lösningar och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli mer effektiva i det dagliga arbetet.

Förbättringsområden och möjlighet till visuell analys

Som kund till WeSafe hjälper vi dig identifiera förbättringsområden för er ITVi loggar alla ärenden i vårt CRM. Alla ärenden kategoriseras som antingen support eller utveckling och vidare i olika kategorier så som klient, Office 365Azure mm.

All data plockas sedan ut i visuella och interaktiva rapporter som ger möjligheten att analysera detaljer i hur miljön fungerar. Hur ser fördelningen av tid ut mellan utveckling och support? Hur ser supporten ut i år i jämförelse med föregående år? Hur har fördelningen mellan olika kategorier förändrats? Vi har även möjligheten att jämföra din organisation med den generella WeSafe kunden, för att identifiera eventuella förbättringsområden. Detta gedigna underlag ligger till grund för vår rådgivning och är även ovärderlig i uppföljningen av utförda åtgärder, du kan se i detalj hur effektiva åtgärderna varit. Tillsammans tar vi fram en åtgärdsplan där vi identifierar vi förbättringsområden, planerar åtgärder och säkerställer uppföljning.

Läs mer om våra andra relaterade tjänster

Det nya hybrida arbetssättet är här för att stanna. Och i det nya hybrida arbetslivet, där vi både arbetar hemma och på kontoret, ska fungera bra behöver vi jobba på nya sätt. Med Microsoft Viva får du tillgång till en rad smarta verktyg för att få alla anställda att trivas och må bra på jobbet.

Det nya arbetslivet kräver ett allt större utbud av enheter och appar för att upprätthålla produktiviteten. Den ökade användning av mobila enheter i kombination med att den privata och arbetsrelaterade sfären alltmer smälter samman, innebär att din organisations informationstillgångar exponeras på helt nya sätt.

Med vårt erbjudande Microsoft 365 som tjänst får du verktygen, processen och strukturen du behöver för att optimera användningen av Microsoft 365 plattformen. Vi mäter och analyserar er organisations användning av plattformen och hur de olika delarna är konfigurerade.

Med Azure som tjänst tar vi, på ett kostnadsfritt sätt, hand om driften av din Azure miljö för att optimera din användning. Med standardiserade inställningar och processer säkerställer vi effektivitet, kontroll och säkerhet i din miljö.

Virtuellt skrivbord för din organisation. Microsofts Azure Virtual Desktop låter dig köra fullständig Windows 10-miljö på ett virtuellt skrivbord i molnet. Alla, även du som använder applikationer och affärssystem i en fjärrskrivbordsmiljö, har fullt stöd för Microsoft 365 och applikationer som Onedrive och Teams, på den enhet du vill.

Med vårt fastprisavtal behöver du inte tänka på intern utbildning och fortbildning av konsulter, du får istället tillgång till vår samlade kompetens med experter inom varje fält.

I vår kund- och utbildningsportal hittar du som har dina licenser hos WeSafe guider och utbildningar, men också mängder av appar, mallar, flöden och resurser. Allting är fritt fram att ladda ner och börja använda i din verksamhet.

Vi vet att förlorad data kan bli mycket kostsamt. Det kan gälla både yttre faktorer såsom virus och ransomware men även olyckliga användarmisstag. Som användare av Microsoft 365 har du en inbyggd “standardbackup” för att återta förlorade eller raderade objekt inom en tidsbegränsad period.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att bli WeSafe Molnkund? Hör av dig så berättar vi mer!

Det senaste från inspirationsportalen

Microsoft Viva – framtidens medarbetarplattform i det hybrida arbetslivet

Teknik, arbetsprocesser och rapporter i all ära, men det är medarbetarna som är företagets allra viktigaste kuggar. Och i det nya hybrida arbetslivet – där vi både arbetar på kontoret och hemma – ska fungera bra behöver vi jobba på nya sätt. Med Microsoft Viva,…

Läs mer

Videoblogg – Skapa undersökningar, frågeformulär och omröstningar i Microsoft Forms

Det finns situationer där en undersökning, ett frågeformulär eller en omröstning kan vara till stor hjälp, som till exempel vid ett beslutsfattande. En annan situation kan vara inför en stundande kick-off, skapa ett frågeformulär och ta reda på vad dina kollegor önskar att dricka och…

Läs mer

Videoblogg – Microsoft Viva Connections

Många arbetssätt har förändrats det senaste året och nu när arbetsplatserna börjar öppna upp igen är det många som väljer att fortsätta arbeta på distans. Undersökningar visar att majoriteten av de som arbetat på distans vill fortsätta även efter pandemin men kan tänka sig att…

Läs mer
newsletters

Inspiration och kunskap direkt till din inbox

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer, säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och verktyg i Microsofts molnplattform.