Svårslaget mervärde med WeSafes kundportal – vi ger bort färdiga lösningar för miljonbelopp helt gratis

Martin Liljenberg Blogg, Modern arbetsplats

Nu kan du som har dina licenser hos WeSafe få tillgång till vår kund- och utbildningsportal. Här hittar du guider och utbildningar, men också mängder av appar, mallar, formulär, flöden och resurser. Allting är fritt fram att ladda ner och börja använda i din verksamhet.

Föreställ dig en plats som du och dina medarbetare kan vända er till för att hitta lösningar, lära er nya saker och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli effektivare. Den platsen finns och det är vår nya kundportal.

Kundportalen har under en tid varit tillgänglig för våra Virtual Desktop-kunder men nu rullar vi ut den på bred front för alla som har sina Microsoft-licenser hos oss. Kundportalen kommer du enkelt åt i din webbläsare men liksom supportchatten kan den även läggas som en app i Teams för smidig åtkomst. Kontakta oss så lägger vi upp den kostnadsfritt i er Microsoft Teams-miljö.


Image
En kundportal som skiljer sig från mängden

Att erbjuda en kundportal med resurser och guider är inget nytt, men vi skulle faktiskt vilja påstå att vår kundportal är unik i sitt slag i och med att du dessutom får tillgång till appar, Power Automate-flöden och mallar som vi utvecklat själva eller tillsammans med våra kunder.

Ger vi bort våra kunders appar? Ja och nej. Det här är funktioner och flöden som vi ser att i princip alla företag behöver, så istället för att uppfinna hjulet varje gång en kund efterfrågar en lösning som vi redan har utvecklat, vill vi göra allting tillgängligt för alla. Vi skulle vilja gå så långt som att kalla det för en demokratisering och en automatisering av leveransen av IT-tjänster. Vill du ta den generiska appen rakt av eller kanske anpassa den något utifrån era specifika förutsättningar går det alldeles utmärkt.

Därför ger vi bort färdiga lösningar för miljonbelopp

Andra IT-bolag, som lever på sin konsultaffär, tycker kanske att vi är galna som ger bort färdiga lösningar. Men vårt intresse har aldrig varit att ta betalt för att utveckla samma lösningar om och om igen. Vi vill ha helhetskunder som betalar ett fast pris för att vi ska ta hand om hela leveransen kopplat till företagets Microsoft-licenser. Ingenting är viktigare än att våra kunder ska få en så bra användarupplevelse som möjligt - så när vi kan ge bort någonting gratis vill vi göra det.

Ett vanligt scenario är att Microsofts standardplattform möter kundens behov till 70 procent. För att täcka upp de allra sista procenten kan det behövas konsulttjänster eller appar från tredje part, men en stor del av dessa 30 procent utgörs av sådant som i princip alla företag behöver, till exempel appar för avtalshantering, semesteransökningar eller frånvaroanmälan. Nu kan våra kunder på ett enkelt sätt plocka hem vad de behöver helt utan kostnad. Eftersom lösningen är molnbaserad kostar det oss ingenting.

Dokument och checklistor för din verksamhet
I och med att vi jobbar med hundratals bolag i alla branscher kommer vi i kontakt med väldigt många dokument och checklistor, och många av dem är inte knutna till någon specifik bransch. Det kan till exempel vara olika typer av checklistor för processer, semesterlistor och GDPR-biträdesavtal. I kundportalen finns mängder av användbara resurser som du kan ladda ner och anpassa för din verksamhet. Vi har till och med lagt upp en 30-sidig personalhandbok som är helt fri att använda.
Hela företagets utbildningsportal

En annan viktig del av kundportalen är utbildningsportalen där du hittar guider och filmer från både oss själva och från Microsoft. Microsoft har byggt en automatiserad lösning för att kontinuerligt fylla på med det material de producerar. I och med att du kan välja bort ämnen du inte är intresserad av, göra egna spellistor eller sortera efter svårighetsgrad blir det en utbildningsportal för hela företaget.

Du har också möjligheten att kopiera portalen till din verksamhet, fylla på med eget material och få allting samlat på ett ställe. Här kan du lägga instruktionsfilmer till dina övriga system, onboarding-paket för nyanställda och vägledning genom specifika processer.


Image
Vill du veta mer om hur du kan använda WeSafes kundportal och hur du får tillgång till den är du välkommen att kontakta oss.

Share this Post




Image
Image
Läs fler bloggposter
Skrivet av

Martin Liljenberg

Affärsutveckling, 040 – 626 75 03, martinliljenberg@wesafe.se, LinkedIn


Kontakta oss
Registrera dig här
Till kundportalen (registrering krävs)