Telefoni i Microsoft Teams ökar produktiviteten

Per Liljenberg Blogg, Produktivitet

Alla verksamheter har en ambition om att bli så produktiva som möjligt. Men långt ifrån alla säkerställer att förutsättningarna för att bli det finns på plats. Många har till och med förutsättningarna tillgängliga, men fortsätter ändå att använda gamla arbetssätt. Antingen för att de inte är medvetna om möjligheterna, eller av rädsla för att nya arbetssätt ska bli krångliga att implementera. På WeSafe vill vi göra det lätt för dig att öka produktiviteten i ditt företag och därför har vi i samarbete med Cellip tagit fram en helt ny lösning för telefoni.

Telefonin en central del i samarbetsplattformen Teams

Ett av de främsta argumenten för att flytta telefonin till Teams är att du smidigt loggar in på morgonen och utgår från samma vy och inloggning för allt ditt kontorsarbete. Du får en överskådlig vy över alla dina kontakter och kan välja hur du vill interagera med dem: videomöte, chatta eller om personen är ute på språng skicka SMS eller ringa på mobilen. Att på detta sätt konsolidera allt samarbete och kommunikation till ett system – med samma användarnamn och lösenord – är ett enkelt sätt att slippa krångel och dessutom få mer ut av arbetsdagen.

En annan vinst med telefoni i Teams är att det är lättare att på förhand veta om din kontakt faktiskt kan besvara ditt samtal – för interna samtal kan du exempelvis se om personen är upptagen eller inte direkt på skärmen. Dessutom är det lätt att få information om dina kontakter, något som är särskilt viktigt i större företag där det inte alltid är säkert att du har koll på alla medarbetare. Du får snabbt upp information om vilken roll personen har, var personen hör hemma i organisationsschemat, och i vilka grupper som personen ingår. Information hålls dessutom uppdaterad eftersom den omfattar mer än bara de basuppgifter som finns i ett vanligt telefonregister. För nyanställda, som annars måste fråga sig fram för att få tag på rätt kontaktpersoner, är detta till stor hjälp.

85% av Sveriges företag kan inte ha satsat fel

85 % av svenska företag använder idag molntjänsten Office 365 och har således även tillgång till Teams. Därigenom utgör Office och Teams en standardplattform som merparten av alla företag redan nu kan använda, och som alltfler kommer att använda alltmer.

Storheten i att använda en standardiserad, global tjänst är att du kan vara trygg i att den teknik du använder alltid kommer att ligga i framkant och att eventuella driftstörningar alltid åtgärdas snabbt. I och med att Microsoft även säkerställer automatiska uppdateringar slipper du dessutom bevaka ytterligare ett system för detta ändamål och kan istället fokusera på ditt ”riktiga” arbete.

Frågan är varför du inte skulle använda Teams för all din kommunikation – även telefonin?

Inga konstigheter – en fast månadsavgift per användare

Med vår telefonilösning utgår du från en av världens största plattformar för kommunikation, Office 365, vilket skapar gränslöst många möjligheter till effektivare samarbete med dina kunder, partners, leverantörer och kollegor. Oavsett hur just dina förutsättningar ser ut idag, vilken växel du har, vilka abonnemang du använder, och hur du vill att din lösning ska se ut, kan vi hjälpa dig i alla steg. Från flytt och implementering till förvaltning av tjänsten då den tas i drift. Du får en tydlig, fast kostnad per användare som samlas på en och samma faktura.

Cellip har samlat frågor och svar som brukar uppkomma, läs mer här>>

Vill du veta mer om vår nya telefonitjänst och hur du på bästa sätt kan dra nytta av den för att öka din produktivitet? Tveka inte att ta kontakt med oss redan idag!

Share this Post




Image
Image
Läs fler bloggposter
Skrivet av

Per Liljenberg

Cloud Specialist, 040 - 626 75 01, perliljenberg@wesafe.se, LinkedIn


Kontakta oss
Läs våra kundcase