Webbmöte: Upptäck Microsoft Teams

Hur arbetar ni med internkommunikation idag? Är ni trötta på långa mailkonversationer och mailboxar som svämmar över? En välfungerande modern organisation behöver strukturerade metoder och verktyg för att den interna kommunikationen ska förbli effektiv.  

Med Microsoft Teams kan ni föra levande diskussioner både internt och externt. I detta verktyg kan teamet hantera alla konversationer och filer i en enda arbetsyta. Via Teams kan ni ge direkt åtkomst till bland annat Sharepoint, OneNote, PowerBi och Planner. 
I Microsoft Teams bygger ni enkelt upp en stor kunskapsbank med hjälp av historiken från de olika chattarna och säkerställer en enkel åtkomst.  

I webbmötet får du konkreta tips från WeSafe kring hur

  • Direkt och smidig kommunikation där alla kan hålla sig uppdaterade 
  • Lätt att hålla kontakten via chatt, videosamtal och möten i grupper 
  • Enkelt att dela filer eller ditt skrivbord vid onlinemöten 
  • Direkt åtkomst till appar och arbetsytor som SharePoint, OneNote och Planner 
  • Skapa anpassade kanaler utifrån arbetsflöden eller ämnen 
  • Använd taggar på att avisera rätt person i Teamet 
  • Vad är skillnaden mellan Teams och Grupper? 

ANMÄL DIG DIREKT

Tid: ca 45 minuter

Plats: Kalenderinbjudan med skypelänk skickas ut

Varmt välkommen önskar vi på WeSafe!

Image