Digitaliseringens framfart har förändrat spelplanen och öppnat nya möjligheter för IT

Vi har sedan starten specialiserat oss på Microsofts molntjänster och hur tjänsterna kan ta IT från att vara stödfunktion, till att bli en central roll i affärsutvecklingen. Alla erbjuder Microsofts molntjänster men få har det som huvudfokus.

Vår tydliga fokusering och specialisering har gett oss viktiga erfarenheter och spetskompetens på området. Det är med denna kunskap och erfarenhet vi tagit fram vårt grunderbjudande WeSafe molnkund.

Erbjudandet är till för samtliga kunder som lägger licenserna hos WeSafe och är grunden i ekvationen att omfördela tid och ekonomi från drift till innovation för att skapa konkurrenskraft. 

Med WeSafe Molnkund får du:

  • Tillgång till WeSafe Cloud Marketplace - vår samlingsplats för licenser, rapportering och information
  • Specialistkompetens
  • Löpande dokumentation och kategoriserad ärendeloggning
  • Kostnadsfri kundtjänstbot
  • Tillgång till vår kund- och utbildningsportal
  • Tillgång till vår hårdvaruportal

Personlig support och specifikation över utförda arbeten

Som kund till WeSafe får du tillgång till personlig support, som för den delen inte blir personbunden. Du kan alltid vända dig till dedikerad konsult med direktnummer men för att säkerställa snabb och effektiv hjälp har du även tillgång till hela supportteamet.

Genom väl fungerande dokumentation och strukturerad ärendeloggning kan alla våra konsulter sätta sig in er miljö och avhjälpa eventuella problem. Ni får månadsvis tillgång till specifikation över utförda arbeten.

Är du intresserad av att veta mer om WeSafe Molnkund?

Vad ingår i vårt erbjudande WeSafe Molnkund?

WeSafe:s kundtjänstbot

För att ytterligare höja supportnivån och säkerställa din produktivitet får du, som kund hos WeSafe, tillgång till vår kundtjänstbot. Boten finns tillgänglig dygnet runt alla dagar i veckan för att hjälpa till att lösa dina problem helt kostnadsfritt!

Boten säkerställer tillgänglighet och snabba svar på frågorna direkt när de dyker upp, så att varje enskild användare kan få hjälp på sina villkor och förbli produktiva.

Boten kommer snabbt att bli en självklar plats att lösa dina problem. När mer specifika och komplexa problem uppkommer kan du enkelt, genom att skriva ”WeSafe hjälp”, chatta med support direkt eller öppna ärende direkt hos Boten. Boten hjälper dig även att lägga till och ta bort licenser.

Spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster

Som kund till WeSafe säkerställer du att din organisation har rätt avtalsform och mest effektiva licensmodellen. Du får tillgång till vår spetskompetens kring licensiering av Microsofts molntjänster, vi blir din rådgivare och bollplank i dina frågeställningar kring dina digitala tillgångar.

Vi håller oss uppdaterade vad gäller nya licenser och avtalsformer, samtidigt som vi lär känna din organisation för att matcha dina behov med utbudet.

Vi tar hand om licenser till ca 300 organisationer och vår erfarenhet säger att många betalar för licenser som inte används. För att förhindra detta har vi tagit fram en tjänst som identifierar outnyttjade licenser och rapporterar automatiskt oanvända licenserpå så vis säkerställer vi att du bara betalar för de licenser som faktiskt används. 

Vilka möjligheter skapas för din organisation

Vi ser det som vår uppgift att hålla oss uppdaterade kring ny teknik och informera dig om vilka möjligheter de skapar för din organisation. Vi lär känna din organisation och de utmaningar du möter i vardagen, för att sedan använda vår gedigna kunskap om möjligheterna i Microsofts molnplattform för att hjälpa dig att realisera nya affärsmöjligheter.

För att du och din organisation ska hitta lättillgänglig information har vi skapat vår Kund- och utbildningsportal. Här kan du och dina medarbetare hitta lösningar och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli mer effektiva i det dagliga arbetet.

Förbättringsområden och möjlighet till visuell analys

Som kund till WeSafe hjälper vi dig identifiera förbättringsområden för er ITVi loggar alla ärenden i vårt CRM. Alla ärenden kategoriseras som antingen support eller utveckling och vidare i olika kategorier så som klient, Office 365Azure mm.

All data plockas sedan ut i visuella och interaktiva rapporter som ger möjligheten att analysera detaljer i hur miljön fungerar. Hur ser fördelningen av tid ut mellan utveckling och support? Hur ser supporten ut i år i jämförelse med föregående år? Hur har fördelningen mellan olika kategorier förändrats? Vi har även möjligheten att jämföra din organisation med den generella WeSafe kunden, för att identifiera eventuella förbättringsområden. Detta gedigna underlag ligger till grund för vår rådgivning och är även ovärderlig i uppföljningen av utförda åtgärder, du kan se i detalj hur effektiva åtgärderna varit. Tillsammans tar vi fram en åtgärdsplan där vi identifierar vi förbättringsområden, planerar åtgärder och säkerställer uppföljning.

Läs mer om våra andra relaterade tjänster

I dagens snabbt föränderliga affärslandskap krävs snabba, datastyrda beslut. WeSafe AI Power Platform är designad för att vara motorn som driver dessa beslut. Genom att kombinera kraften i GPT-4 med flexibiliteten och anpassningsförmågan hos Microsoft Power Platform.

WeSafe AI Chat SMB är inte en vanlig chattlösning. Driven av den banbrytande GPT-4 teknologin, erbjuder denna plattform en dynamisk och intelligent upplevelse som går långt bortom traditionella chatbots. Oavsett om du är i säljavdelningen, HR, support eller någon annan avdelning, har WeSafe AI Chat SMB en lösning som passar dina behov.

Många företag står inför utmaningen att tillhandahålla säkra AI-tjänster till sina anställda, särskilt med tanke på att allmänna lösningar som ChatGPT inte bör användas för känslig företagsdata. Med WeSafe AI Connect får du en säker och regelrätt miljö och kan utforska AI:s fulla potential.

WeSafe Secure Chat erbjuder en plattform där anställda kan få snabba och korrekta svar på interna frågor. Genom att automatisera svar och tillhandahålla en centraliserad kunskapsbas kan organisationer standardisera svaren, förbättra beslutsfattandet och minska belastningen på HR och support.

Vi gör övergången från Microsoft Stream Classic till Stream på SharePoint enkel och smidig för din organisation.

Många organisationer kämpar med tekniska utmaningar vid projektarbete, särskilt i kommunikation, dokumenthantering, planering och budgetering. Detta kan leda till förseningar, överskridna budgetar och frustrerade teammedlemmar. Vi ger dig verktygen som kan hjälpa dig att planera, organisera och följa upp era projekt på ett effektivt sätt.

Microsoft har etablerat sig som en ledande aktör inom AI-tjänster, och vi på WeSafe är engagerade i att utnyttja detta för att ge våra kunder konkurrensfördelar

Artificiell intelligens (AI) har blivit en kritisk teknologi för företag över hela världen, och genom att implementera tredjeparts AI-lösningar kan företag transformera sin verksamhet. AI-baserade verktyg möjliggör automatisering av tidskrävande processer, förbättrat beslutsfattande och ökad effektivitet.

I takt med att digitaliseringen av våra arbetsuppgifter ökar så ökar även vårt behov av digitala system. Detta i sin tur kräver mer av våra medarbetare som måste lära sig arbeta på flera olika plattformar, system med flera inloggningsuppgifter.

Många företagsledningar har oftast en vision av vad det ska vara och hur det vill uppfattas. I många fall saknas en strategi och de mätbara mål som visar vad medarbetarna faktiskt ska göra för att ta företaget närmare visionen. Med vårt erbjudande WeSafe Goals kan du på ett enkelt sätt få alla medarbetare att jobba mot ett och samma mål.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att bli WeSafe Molnkund? Hör av dig så berättar vi mer!

Det senaste från inspirationsportalen

Enkel implementering av Copilot – din nya digitala assistent!

I en värld där teknik ständigt utvecklas, kan det ibland kännas överväldigande att hålla jämna steg. Speciellt när det gäller att införa nya verktyg i din organisation. Du har kanske hört talas om Copilot och undrar nu: Är det rätt steg för mitt företag? Här…

Läs mer

Effektivisera samarbetet med Viva Connections och New Home Experience

I dagens digitala värld är effektiv kommunikation och samarbete avgörande för att driva framgång. I jakten på högre effektivitet och bättre samarbete blir valet av rätt verktyg en nyckelfaktor. Microsoft Viva Connections och New Home Experience är två sådana kraftfulla verktyg, särskilt utformade för att…

Läs mer

Använd nya Teams 2.0 och upplev kraften i smidigare samarbete och bättre prestanda

Microsoft utvecklar ständigt samarbetsplattformen Teams för att ge nya möjligheter till användare och organisationer att samarbeta smidigare både internt och med andra organisationer.  Nya Teams lanserades i oktober 2023 och kommer bli standard för alla företag. Dock för den som vill avvakta finns möjligheten att…

Läs mer
newsletters

Inspiration och kunskap direkt till din inbox

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer, säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och verktyg i Microsofts molnplattform.