WeSafes Kund- och Utbildningsportal

I vår kund- och utbildningsportal hittar du som har dina licenser hos WeSafe guider och utbildningar, men också mängder av appar, mallar, flöden och resurser.

Hitta lösningen i Kundportalen

I vår kund- och utbildningsportal hittar du som har dina licenser hos WeSafe guider och utbildningar, men också mängder av appar, mallar, flöden och resurser. Allting är fritt fram att ladda ner och börja använda i din verksamhet.

Här kan du och dina medarbetare vända er till för att hitta lösningar, lära er nya saker och ladda ner användbara resurser som kan hjälpa er att bli effektivare.

Du kommer åt vår kundportal i din webbläsare men liksom supportchatten kan den läggas som en app i Teams för smidig åtkomst. Kontakta oss så lägger vi upp den kostnadsfritt i er Microsoft Teams miljö.

 

Varför uppfinna hjulet igen?

Att erbjuda en kundportal med resurser och guider är inget nytt, men vi skulle vilja påstå att vår kundportal ger ett mervärde som är unik i sitt slag med tillgången till appar, automatiserade flöden och mallar som vi utvecklat själva eller tillsammans med våra kunder.  

Ger vi bort våra kunders appar? Ja och nej. Det här är funktioner och flöden som vi ser att i princip alla företag behöver, så istället för att uppfinna hjulet varje gång en kund efterfrågar en lösning som vi redan har utvecklat, gör vi det tillgängligt för alla i kundportalen. Är det så att du vill ta den generiska appen rakt av eller kanske anpassa den utifrån era specifika förutsättningar går det alldeles utmärkt.   

I vår kundportal hittar du sådant som de flesta företag behöver, till exempel appar för avtalshantering, semesteransökningar m.m.  

I vår Kundportal hittar du bland annat

  • Ladda ner appar för effektivare hantering
  • Färdiga dokument och mallar
  • Guider och utbildningar
  • Checklistor, avtal och handbok
  • Senaste nyheterna på WeSafe

Vill du veta mer om WeSafes Kund- och Utbildningportal?

Hela företagets utbildningsportal

Utbildningsportalen är en annan viktig del av vår kundportal, här hittar du guider och filmer från både oss på WeSafe och från Microsoft. Microsoft har byggt en automatiserad lösning för att kontinuerligt fylla på med det material de producerar. I och med att du kan välja bort ämnen som inte intresserad dig, göra egna spellistor eller sortera efter svårighetsgrad blir det en utbildningsportal för hela företaget.

Portalen går även att kopiera till din verksamhet för att vidare fylla på med eget material och få allting samlat på ett ställe. Det kan vara instruktionsfilmer till dina övriga system, onboardingpaket för nyanställda och vägledning genom specifika processer.

Vi uppdaterar vår kundportal frekvent och när du besöker portalen hittar du alltid våra senaste nyheter. Vill du veta mer om hur du kan använda WeSafes kund- och utbildningsportal samt hur du får tillgång till den är du välkommen att kontakta oss.

Läs mer om våra andra relaterade tjänster

Vi har sedan starten specialiserat oss på Microsofts molntjänster och hur tjänsterna kan ta IT från att vara stödfunktion, till att bli en central roll i affärsutvecklingen. Vår tydliga fokusering och specialisering har gett oss viktiga erfarenheter och spetskompetens på området.

Med vårt fastprisavtal behöver du inte tänka på intern utbildning och fortbildning av konsulter, du får istället tillgång till vår samlade kompetens med experter inom varje fält.

Med WeSafe Wifi fastpristjänst ser vi till att ni har ett flexibelt, kraftfullt och driftsäkert trådlöst nätverk. Vi säkerställer funktionalitet, övervakar och agerar på eventuella driftstörningar.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag med WeSafes Kund- och Utbildningsportal? Hör av dig så berättar vi mer!

Låt dig inspireras av vår inspirationsportal

Utvecklande och morsomt teamwork över gränserna

Efter att norska Upheads köpte WeSafe har samarbetet över gränsen i det nya större bolaget startat. Tommy Bjørnøy i Stavanger och Marcus Juvin i Malmö har kontakt regelbundet för att ISO-certifiera den svenska delen inom IT-säkerhet.   Som vi tidigare berättat är WeSafe sedan i höstas…

Läs mer

Våra företagskulturer träffade varandra direkt

Några månader in i sammangåendet mellan Upheads och WeSafe samlade vi fem medarbetare från båda länderna för att berätta om sina intryck av företagskulturerna och hur de kan hjälpa kunderna att utveckla sin IT.    Vad gör att du gillar ditt jobb?  Håkon Hatlestad, konsulent,…

Läs mer

Vi välkomnar Simon Ohnback till WeSafe!

Det är med stor glädje som vi välkomnar Simon Ohnback till vårt Customer Experience Team! Simon gick sin IT-utbildning som supportspecialist 2018. Med nästan fem års erfarenhet från servicedesk, en period som IT-konsult och erfarenhet inom nätverk, är Simon en värdefull tillgång för vårt team….

Läs mer
newsletters

Inspiration och kunskap direkt till din inbox

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer, säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och verktyg i Microsofts molnplattform.