Upheads 2.0: allt IT-stöd du behöver direkt i Teams

Vi vill möta våra kunder där de är. Du ska inte behöva gå till en IT-leverantörs hemsida och leta upp deras kundtjänst för att få något gjort eller få hjälp. Som användare kan du nu därför interagera med oss i en miljö du är van vid – Teams.  

Upheads supportmedarbetare

Här finns allt du behöver: beställ mobiler, datorer och licenser och ta fram kundspecifika rapporter. Chatta direkt med vår helpdesk eller låt vår smarta, automatiserade ärendehantering hjälpa dig. När som helst – IT-stöd med support 24/7 ingår. 

Varmt välkommen på en liten rundtur, oavsett om du är Upheads-kund eller inte!

IT-stöd med 24/7support med automatiserad ärendehantering 

Våra kunder har ofta flexibla arbetstider och numera kan vi erbjuda vårt IT-stöd genom support dygnet runt utan att du behöver betala de vanliga supportkostnaderna (dygnet runt-support brukar annars vara allt annat än gratis). Med ett traditionellt supportavtal betalar du en kostnad per ärende, om det så bara är en skrivare som ska installeras. Vi fokuserar istället på att effektivisera våra kunders arbete och spara tid åt dem.

Med hjälp av Power Virtual Agent som ingår i Microsoft 365 Power Platform, kan vi automatisera vår support och IT-stöd till dig och enklare administrativa uppgifter. Vår programmerbara bot kan nu inte bara hämta information som många andra botar, utan faktiskt utföra saker åt dig i din egen IT-miljö i Microsoft 365.  

I många fall är det enklare och snabbare att lösa problemet själv utan att behöva kontakta en person eller vänta på svar från en tekniker. Vill du kan du alltid få personlig kontakt och prata med en kompetent person i vårt team. 

Det är lätt att utföra enkla uppgifter som att ta bort en användare eller lägga till en skrivare. Ska du till exempel onboarda en anställd och vill lägga till en användare kan du göra det direkt i vår Teams App. Samt även om någon slutar och du vill dela brevlådan och Onedrive med en annan användare.

WeSafe customer app support chatt

Överblick över WeSafe customer app

Våra automatiserade arbetsflöden har visat sig kunna eliminera antal ärenden med upp till 60%.  

När du loggar in via boten på ditt Microsoft 365-konto vet den vilket företag du tillhör och anpassar miljön till dig och ditt företag. Vi dokumenterar allt användarna gör, från lösenord till sparade filer. Vill du till exempel ansluta till nätverket vet systemet vilket som är ditt nätverk och vilket lösenord ert Wi-Fi har. Om många har samma problem eller fråga under en månad, lägger vi till detta som ett vanligt ärende för just ditt företag. I fortsättningen kommer sen företagets alla användare att få hjälp med problemet eller frågan när som helst på dygnet.  

Customer Dashboard 

En administratör av Microsoft 365 kan hålla koll på hur företagets IT-miljö mår via dashboards, eller instrumentpaneler. En aktuell score från rött till grönt visar företagets säkerhet, regelefterlevnad, produktivitet och nätverksprestanda. Det går även att följa företagets klimatavtryck 

Om du har vår tjänst Microsoft 365 Evergreen hjälper våra team dig att förbättra din IT med målet att alla områden ska bli gröna. Och vi kan mycket riktigt konstatera att de som har den genomgående ligger bättre till.  

Du kan också se en lista med en logg över alla dina supportärenden och säkerhetslarm. Den visar allt som hänt inklusive larm (som till exempel kan bero på att något har klickat på en skadlig länk). Om du har Evergreen 365 agerar Upheads på larmet i enlighet med best practice.  

Customer dashboard - överblick

Customer dashboard - överblick över uppgifter

Dashboarden ger dig också en överblick över alla hårdvaruenheter. Vi mäter till exempel kontinuerligt hur lång tid det tar för varje användare att starta sin dator och logga in. Är användarupplevelsen för dålig flaggas enheten som långsam. Systemet håller också koll på när enheter behöver bytas ut, vilka som inte lever upp till företagets IT-regler eller börjar bli för gamla.   

Du kan snabbt filtrera fram enheter som behöver bytas och klicka dig vidare till vår webbshop för att beställa dem. 

Customer dashboard - överblick över enheterna

Webbshop

I vår webbshop kan du när som helst köpa datorer, mobiler eller andra enheter. När du besöker den hämtar den de just nu bästa priserna från de tre största distributörerna i Sverige. När du beställt skickas de direkt till adressen du angett. Installation och konfiguration görs automatiskt med hjälp av Microsoft Autopilot. Om ditt företag har Microsoft 365 Business Premium licens skickas de applikationer som tillhör enheten ut direkt när användaren som ska ha den loggar på. 

Överblick över webbshop och artiklar som går att inhandla

Överblick över webbshop

Licensportal

Microsofts licenser kan som bekant vara en rätt snårig djungel. I vår licensportal får du överblick över alla dina Microsoftlicenser, ser deras status och hantera dem. Det är också busenkelt att lägga till och ta bort licenser. Nya licenser kan köpas direkt i portalen. 

Överblick över licensportalen

Hör av dig om du vill veta mer om Upheads Customer App eller få hjälp att installera den i Teams!

Inspiration och kunskap direkt till din inkorg

Signa upp dig för vårt månatliga inspirationsbrev som ger dig tips, insikter och råd om nya arbetssätt, processer och säkerhet kopplat till Microsoft 365, Azure och olika verktyg i Microsofts molnplattform.

Upheads Evergreen

Vi tar hand om hela er IT-miljö.

Från produktivitet och effektivitet, till uppdateringar, säkerhet och efterlevnad. 

Läs mer

Skriven av:

Martin Liljenberg

CTO

martin.liljenberg@upheads.se